tisdag 21 maj 2013

Steget närmare eget sovrum...

Då jag kom hem från jobbet fick maken åka iväg och storhandla, konstigt att man nästan slåss om vem som får åka och handla ensam och vem som ska vara hemma med barnen. Nåja, det blev inga slagsmål för oss då vi båda tyckte att han behövde en liten paus hemifrån...
Jag tog barnen med mig ut till lekplatsen, även grannpojken Alexander följde med oss.
Han och Sanna cyklade vi andra gick.
På lekplatsen fanns ännu en av Sanna och Williams dagiskompisar, Freja (om jag minns rätt namn nu).
Så medan jag "jagade" Janiina så roade de sig rätt bra själva och Frejas pappa hjälpte dem upp i gungor och ner från träd m.m.
Här leker vi "tittut" jag och Janiina i labyrinten på lekplatsen, väldigt populär lek.
 Ibland ville Janiina leka med de äldre barnen också, hä en bild då hon och William snurrar i karrusellen, ett tag var alla fem barnen där...
Sen ville hon ju gunga också och envis som hon är så gav hon sig inte utan hon skulle sitta i stora barnens gunga själv. Det gick jättebra även denna gång.
 Men medan de andra fortsatte med rutschkana och trädklättring så vägrade hon bli nerlyft från gungan. Där satt hon länge!
På kvällen fortsatte jag att gå igenom lite saker i Janiinas rum och flyttade även ut en hel del av hennes leksaker i vardagsrummet.
Där ska de få stå till Janiinas rum är färdig tapetserad, resten av hennes saker ska ut imorgon.
Så denna helg hoppas jag vi får det färdigt (senast nästa vecka), om inget oväntat inträffar vill säga.
Ser fram emot att få rensa lite och att få ett "vuxen" sovrum istället för katastrofrummet vi har nu, där allt ligger där det får plats även om det inte får plats egentligen...
// Sargit

Inga kommentarer: