söndag 26 maj 2013

Plättar och tapetsering

Vi var rätt sega på morgonen, men till slut kom vi igång.
Till lunch skulle jag steka plättar och direkt fick jag mina assistenter till hjälp.
 Familjen Beutler anlände precis lagom till lunch, vi invigde sommaren med att äta ute för första gången i år och så fick trion inviga barnens nya ute bord och stolar.
De verkade väldigt nöjda med att få ha eget bord.
 Resten av oss åt vid "stora" bordet, det blev inte många plättar över och gott var det.
 Jag åkte iväg med Janiina för att skjutsa min mamma till hamnen, under tiden skulle de andra påbörja tapetseringen. Men mitt underarbete fick underkänt av våra kära vänner så de fick börja med att spackla och slipa lite till innan de kom igång.
Då jag kom tillbaka så var de i full gång och jag visste inte alls vad jag skulle göra.
Men så småningom fick jag lite uppgifter av vår eminenta arbetsledare Thomas.
Jag fick pensla lim, rolla lim, torka bort lim från både tapet och bord, öppna upp våden nertill, skära till runt kontakter och eluttag och så titta på då Thomas jobbade.
Vet inte hur vi skulle ha klarat detta utan våra vänners hjälp. Tusen tusen tack igen Thomas och Lina!
Jag skulle säkert klara det nu då jag sett hur man gör men inget som jag kommer ta på mig den närmaste tiden och definitivt inte mönsterpassade tapeter...
Lina åkte och hämtade bilen med hjälp av M-P efter middagen då de hade cyklat till oss. Sen åkte hon hem med barnen och vi försökte få våra i säng också. Inte det lättaste då de var så uppspelta.
Men det gick till slut och vi fortsatte tappert med den sista väggen.
Här sätter de upp den sista våden.
Det blev jättefint i rummet! Är helt klart nöjd med tapetvalet.
Så fort vi fått allt på plats så ska jag ta kort på hela rummet.
Medan jag skjutsade hem Thomas så städade M-P undan allt skräp och täckpapp.
Sen blev det till att sova rätt fort må ni tro...
// Sargit

Inga kommentarer: