fredag 24 maj 2013

Barnfri middag

Igår hämtade min mamma Sanna och William hem till sig, då de önskat det alla tre sen tidigare.
Själv jobbade jag sent som vanligt på torsdagar så att vi han mötas vid dörren maken och jag.
Jag fortsatte slipa lite på väggarna i Janiinas rum varvat med lite tv tittande.
Idag fyllde M-P år, men i år skulle det inte bli något direkt firande då vi hade fullt upp med fix hemma. Trodde han i alla fall...
Vi började med att få undan rätt mycket hemma sysslor, Janiina fick rätt så fria händer hemma medan vi höll på. Hon sprang ut och in och ibland fick jag lyfta upp henne i gungan , hon kan kommunisera hon fast hon inte kan prata än.
Och då vi inte har någon sandlåda på tomten så påhittig som hon är så hittade jag henne grävandes i rabatten istället, hur nöjd som helst.
Tur vi inte hade något planterat där...
Sen kom det en period då hon var grinig och mammig, men det skyller vi på hennes förkylning.
Vi kom rätt långt med rummet och med förrådet vårt (som också är under ordningsställande).
Då Janiina blivit rätt smutsig så passade jag på att duscha med henne senare på eftermiddagen.
Fick även M-P att duscha och först efter det avslöjade jag att vi skulle iväg, men inte vart.
Vi började med att lämna av Janiina hos min pappa och Helena. Var inga problem då hon glatt vinkade hejdå till oss då vi gick.
Vi började med en liten promenad i Sigtuna stad för att kika runt lite på allternativ och sen hamnade vi på Kopparkitteln. Fick en fin lugn plats ute på terrassen (obs med värmeslingor).
Kanon god mat och kunnig personal, kändes dock väldigt ovant att vara bara vi två utan barn!
Vi lät till och med mobilerna vila och bara njöt.
Grattis älskling igen!
 Då vi kom tillbaka för att hämta hem Janiina så var hon upp i gasen så att säga.
Vi blev kvar en stund och lät henne busa runt med Roy efter sig.
Blev lite skypeande med Tina också.
 På vägen hem somnade Janiina som väntat, jag släppte av M-P hos Thomas (som var gräsänkling) s att han fick fortsätta fira sin födelsedag nu även frufri så att säga.
Janiina vaknade oturligt nog till då vi gick från bilen, och sen sov hon från och till väldigt oroligt så jag fick bänka mig i soffan med henne då hon hostade så mycket.
Blev inte något gjort åt rummet som jag planerat tyvärr.
Men rätt mysigt var det att ha Janiina i famnen även om hon grät och hostade rätt mycket då och då.
Mycket sömn blev det ju inte men till slut kröp vi ner i vår stora säng båda två, hon vägrade helt enkelt att bli nerlagd i sin säng...
// Sargit

Inga kommentarer: