fredag 17 maj 2013

Oh my God myror!

Efter en förmiddag på jobbet han jag precis hem en sväng innan jag skulle bli hämtad av min pappa.
När jag kikar in på baksidan så ser jag att barnen är fullt upptagna med något.
Då de får syn på mig så börjar de ropa "titta mamma, vi ser oh my god myror!"
Detta ropar de flera gånger och så vill de visa mig också.
Senare visade det sig att de flyttat på varenda sten i hela trädgården som vi har kring rabatter/planteringar för att leta efter småkryp!
Blev några stenar att rätta till på dagen efter...
Då min pappa kom så åkte vi iväg på begravning. Min syster Nadja hade också kommit och även min mamma var där.
Det var Tarmo Suojanen som skulle begravas, som tragiskt tragiskt rykts bort alltför tidigt..
Jag gillar inte begravningar alls, vet aldrig vad jag ska säga till folk så jag är nog mest tyst.
Väl hemma igen så möttes jag av familjen som hade "fest" på framsidan, de frossade i vindruvor till barnens glädje.
Snart nog så var det dags för mig att åka till jobbet då det var ungdomscafé i Valsta kyrkan igen.
Tanken var att resten av familjen skulle åka och handla och då släppa av mig på jobbet, men då ringde Stina och undrade om Sanna och William ville leka med Klara.
Så klart de ville, och för första gången blev det bestämt att stortrollen stannade hemmavid med en granne som barnvakt medan maken och Janiina åkte och handla och jag till jobbet.
Klaras mamma har ju sett efter dem förr en gång då M-P skulle hämta mig från jobbet ioförsig...
Jag fick en trevlig kväll med en massa ungdomar och därefter en skön nattlig promenad hem.
// Sargit

Inga kommentarer: