torsdag 13 augusti 2009

Vem behöver åka till Niagarafallet!

Om någon i Märsta missat det så kan jag tala om att det har regnat ikväll.
Varför har vi handdukar, hinkar och baljor överallt i vardagsrummet då?
Varför har vi flyttat soffan (vilket hjälpte bara lite) och tagit ner tavlan på väggen?
Jo, på grund av det här! AAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH!!!
Vår "lilla" vattenskada som vi haft i fem år blev plötsligt större.
Och vi som hört att läckan redan var lagat och att vi kunde börja reparera de invändiga skadorna under hösten...
Vi som precis börjat se slutet på oordningen hemma...
Det kunde ha varit ännu värre, det kunde ha börjat läcka ovanför tv:n, stereon m.m. (peppar, peppar...) eller som hos vår stackars granne som har förutom väggar och golv även sängen fullt med vatten...
Jag ska,
jag ska,
jag måste,
försöka hitta något positivt sätt att se på detta,
ska bara komma på hur och vad,
men måste!

Annars orkar jag inte mer...
Någon som vill ha inneboende inom en snar framtid???

4 kommentarer:

Lina sa...

Men STACKARS er! Du är alltid välkommen hit.

farmor Anci sa...

Men herre milde tid....och inte hjälper det att "gå i taket". Jag förstår att ni inte är särskilt glada. Hur blir det nu? Finns det nån liten hörna att krypa ihop i för mig? Ni får så gärna komma hit ...men antar att det blir långt för MP till jobbet.

Familjen Sundström sa...

Tack tack Lina. Kommer o hälsar på i veckan nu när barnen börjar bli bättre...

Jadå, Anci, det finns alltid plats för dig. Börjar det regna får vi väl fixa en sovplats någon annanstans än vardagsrummet ;-) Och hade det inte varit just för avståndet skulle vi gärna kommit till er o...

Indra sa...

Stackars er! Vilken mardröm.