torsdag 13 augusti 2009

Fika rast

Ledsnade till slut på att sitta hemma med griniga barn så efter lunch så gick vi på en promenad. Som vanligt blev barna som förbytta så fort de fick sitta i vagnen, de har väl kopplat ihop att nu ska vi på nya äventyr då vi sitter här.
Jag gick förbi min vän Jane och sa hej och följde sedan med och hämta hennes barn på förskolan och skolan. Hastigt och lustigt så bjöd jag in mig på fika och "beställde" hembakt tills jag kom, skulle bara gå till ica och handla lite välling först.
Jag hade skämtat om det där med hembakt men då jag kom dit så hade Janes man Kenneth bakat.
Gissa vad? Jo Kladdkaka!
Den var mycket godare än den jag gjorde häromdagen, glömde be om receptet men det hinns med.
Försökte hinta lite fint att han skulle sprida sina kunskaper till min man också, men vi får väl se...
Idag firade Jane och Kenneth blomsterbröllopsdag! Grattis!
Fick du några blommor Jane?

M-P dök upp han med då jag ringde och sa att det var fika.
Vi satt en bra stund på deras uteplats och hade det skönt och trevligt.
Både Linn och Marcus gjorde sitt bästa för att roa Sanna och William och ville såklart hålla dem.
Sanna var lite ur gängorna men William ställde glatt upp.Sanna roade sig länge med en gul plastmugg från Ikea.
Inte ens nyckelringen Linn sträckte fram, som Sanna lekt med tidigare, var intressant längre.
Hon hade sin mugg hon.
Får väl införskaffa sådanna hem vid nästa tur dit.
Lycklig far och en ännu lyckligare dotter.
William spanar in Marcus...
ÄTA!!!! TUGGA!!! DREGGLA!!!
Marcus var lätt orolig efteråt då hans tröja på axeln blivit så blöt...
Och då vi såg himlen så anade vi att hans axel inte skulle vara det enda som var blött innan kvällen var slut, så istället för att gå så tog vi bilen hem som M-P kört dit med.
Och rätt fick vi om det blöta, mer än vi ville...

Inga kommentarer: