måndag 17 augusti 2009

Helgen i stort

På lördag då M-P kommit hem från jobbet gjorde vi oss iordning för att åka till Stenhamra på poolparty hos våra vänner Karin och Dan. Det var ett bra tag sedan vi träffades, man hinner inte riktigt med lika mycket som förr då man har två små hemma ;-)
Det var rätt så blåsigt då vi kom fram så vi fick börja med att byta kläder på Sanna och William så att de inte skulle frysa.
Här efter klädbytet i väntan på maten. Pappa fick agera matstol.
Vi var rätt så tidiga där då vi visste att vi inte skulle hinna stanna så länge.
De enda som hunnit hoppa i poolen var några andra barn, men de tyckte väl att det var lite kallt för snabbt flyttade de sig till bubbelpoolen istället för at värma fötterna.
Efter matningen så hann vi umgås en liten stund, men sen var vi tvungna att börja röra oss hemåt då vi hade en bit att köra.
Innan hemfärd så passade Karin på att hålla i William en stund.
Jag fastnade också på kortet, med Sanna denna gång.
Hemma var det bara att börja med kvällsrutinerna. Men då vi lagt barnen så hörde vi missnöjda grymtningar och sedan glattjoller en bra stund efteråt. Det var någon som inte alls ville sova.
Detta mötte mig då jag kikade i sängen för säkert tionde gången.
Söndagen var rätt så lugn. Då M-P kom hem fick jag sova en timma och sen kom morfar och Helena på besök. Tina fick stanna hemma då hon blivit sjuk.
Då Helena skulle byta på Sanna så ropade hon "kom hit och ta med kameran, fort!"
Sagt och gjort, resultatet är detta.

Nappen "satt fast" mellan Sannas tänder en bra stund, tydligen var det trevligt att tugga på den.
Jag hann göra lite nytta denna helg, städa lite i sovrummet, röja i vardagsrummet bland djungeln och så hann vi få en tvättstuge tid också, det behövdes.
Här är tvättbergen (och då är två högar redan bortplockade).
Och ändå har jag faktiskt hunnit tvätta två maskinen under veckan också, men det blir en del tvätt som samlas i alla fall...
M-P fick äran att springa fram och tillbaka till tvättstugan.
På söndag kväll var det Sannas tur att inte vilja sova. Vi la barnen strax före åtta som vanligt men det var först efter tio som Sanna till slut slocknade i vår säng i min famn.
Gissa vem som sov längst imorse av barnen? Hon vaknade inte ens då hon fick mat utan åt i sömnen...

Inga kommentarer: