onsdag 12 augusti 2009

Dagens lugna stunder

Morgonen och förmiddagen, jag säger bara: Jag överlevde!
Går inte närmare in på det för isåfall blir det ett långt, mindre trevligt, inlägg...
Kan bara säga att det är inte kul att vara själv hemma med två griniga och sjuka barn.
Istället väljer jag nu att visa dagens guldglimtar.
Följande hände efter lunch.
Sanna somnade först.
Sedan somnade William (och jag med) bredvid.
Vi sov alla ca 40min innan jag vaknade till.
Fick hela 10min för mig själv!
Sen vaknade Sanna medan William sov vidare ytterligare 40min! Trött kille.
Till mellanmål fick de (bla) delikatessknäcke med smör och leverpastej, som de åt själva så klart.
Gott tyckte båda två!
Sen fick de sitta lite i sina gåstolar medan jag hann röja lite vid matbordet (främst golvet och deras stolar) och ta tag i vardagsrumsbordet lite. Det samlas en hel del på några veckor där...
William har numera klurat ut hur man förflyttar sig både framåt och bakåt.
Långa armar har han också.
Här fick han tag i en papperskasse och den var väldigt trevlig att tugga på tydligen.
Sanna rörde sig inte så mycket runt men även hon har fått längre armar, vilket resulterade i detta.
Efter att de hållt igång en bra stund medan jag sorterade lite papper och skräp, så började barnen bli lite lätt utråkade och gnälliga.
Jag sprang fram och tillbaka och lyfte upp leksaker som de "råkat" slänga på golvet.
Misstänker att de gör det med flit för att mamma ska få lite motion...
Efter en stund blir Sanna helt tyst och eftersom William håller låda så upptäcker jag inte det på en gång men sen möttes jag av denna syn.
Så söt! En helt utmattad liten tjej det där.
Pappa kom hem precis i tid för att få se detta.
Sedan lyfte jag upp henne och vi gick och la oss.
Det behövdes kan jag säga!

Ikväll var det premiär för William att få välling istället för gröt.
Han har varit alltför trött de senaste kvällarna för att orka äta gröt så vi tänkte att vi testar får vi se, vi hade ju fått ett prov ex. av välling (en portion) från nestlé tidigare.
Han gillade det verkligen så imorgon blir det till att köpa välling.
Sanna äter glatt gröt så det får väl vara lite olika för dem på kvällen.
Båda somnade fort ikväll.
Hoppas, hoppas, hoppas att de sover länge imorgon!

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Ojojojojoj vilken snuvigtrött tjeja å vilket härligt skratt den unge mannen bjöd på i bakgrunden.Sov de nå länge?

Familjen Sundström sa...

Faktiskt så sov de rätt länge imorse, om det var det du menade. De vaknade först 7 och nästa gång vid 9. Det var rätt skönt...