tisdag 11 augusti 2009

Gåstolar m.m.

Idag då barnen vilade på dagen med M-P, som var ledig från jobbet, så åkte jag iväg till förrådet med vagnens liggdelar.
Nu är det officiellt, mina små har växt ur liggdelarna.
Vart har tiden tagit vägen...
Väl där passade jag på att ta med mig lite leksaker samt storlek 68 kläder tillbaka,
som om vi inte redan hade fullt tillräckligt med grejer hemma...
Bland annat så tog jag med mig två gåstolar barnen har fått ärva av vänner.
De blev väldigt populärt kan jag tala om.
Men än så länge så har de bara klurat ut hur man förflyttar sig bakåt.
Snart kommer de säkert ha rally inomhus...
Ansiktet skiner av lycka då William testar nya leksaken.
Vadå sitta, jag vill ju stå såklart! Se så stadigt jag är!
Morfar, Helena och Tina kom och hälsade på idag.
De har ju varit i finland ett tag nu så barnen var lite avaktande ett tag och ville helst vara i mammas eller pappas famn i början.
Alla tre har gjort något som jag vill göra, vet inte om jag får avslöja vad de gjort så säger inget mer än men nu måste jag bara göra det snart!
På kvällen var det då dags för barnen att få tvätta sig, det blev till att duscha med farsan.
Då de fått duscha tog mamma över med lite babymassage som vanligt.
Har blivit så att M-P sköter om bad/dusch och jag masserar barnen efteråt, på så sätt får vi lite egen tid med båda barnen.
Så här nöjda och lite busiga var barnen efter duschen.
Båda satt snällt på skötbordet då jag fotade, men de gjorde sitt bästa för att få tag på kameran som mamma höll utom räckhåll.
Förkylningen håller i sig, stackars barn. Nu har de till och med fått en otäck hosta.
Hoppas det går över snart.
Förut då de hade hosta så varade det i över en månad.
Hoppas verkligen att det inte dröjer så länge denna gång.
Då små barn har hosta så gör de tydligen inget åt det om allmän tillståndet är ok och om barnen äter som de ska.
Och äta, det gör både Sanna och William även om Sanna hellre tog flaskan då det var så svårt för henne att äta maten då hon var så täppt i näsan.
Men tycker ändå att det låter otäckt då de hostar.
Jag hann faktiskt sortera ut lite leksaker ur de påsar jag hittade i förrådet, och tvättade några av dom också så de kan leka med dem imorgon.
Under tiden som M-P umgicks med "grabbarna" på nätet så bakade jag min första kladdkaka (tror jag).
Och kladdig det blev den, så pass att jag fick använda sked för att få upp något ur formen till tallriken.
Blev nog lite väl sötsliskigt för min smak men nu har jag provat i alla fall.

1 kommentar:

mummu sa...

ihme olisikin ollut jos olisit tykännyt siitä kakusta.minun mielestä se on aina ollut ällöttävän makea ja sotkuinen.kiva että lapset on alkanut jo kävelytuolin.sinullekkin tulee enemmän aikaa omiin töihin.