fredag 21 augusti 2009

Gräs är skrämmande, men spännande!

Idag på eftermiddagen så fick Sanna och William upptäcka naturen på nära håll.
Sanna var som vanligt nyfiken på allt och visste inte vart hon skulle vända blicken.
"Vad är detta? Undrar hur det känns?"
William var inte så glad i början.
"Var är jag? Vad är det hemska gröna runt mig?"
"Mamma! Vill inte! Jag är rädd!"
"Lugn brorsan, jag är här bredvid. Jag tar hand om dig."
"Okej då, då är det väl lugnt."
"Få se nu, vad är det jag ser? Undrar hur det smakar?"
"Det är väl rätt ok att sitta här trots allt"Jag upphör aldrig att förvånas över de små. Varje dag något nytt.
Sanna visade att hon utvecklat sin skicklighet med sina små fingrar.
Hemma så plockade hon medvetet upp en liten bit smörgåsrån med tummen och pekfingret och stoppade in den i munnen!
Trodde inte att de kunde göra det så här tidigt, utan att det mer var hela handen som gällde...

4 kommentarer:

mummu sa...

jep.näkee kuka on tuffis ja tulee huolehtimaan pikkuveljestä.katso vaan että niin tosi on.niin se nadjakin huolehti sinusta.turpiin tuli jos joku teki sinulle jotain.

Nina sa...

Emilia ja minä nauretaan täällä ihan vääränä näille kuville:) hauskoja ipanoita:).Joonas on jäähallilla pelaamassa, Ilmo lämmittää saunaa ja minä makoilen petipotilaana läppäri sylissä ja surffailen näitä blogeja ja nassukirjaa.Mukavaa viikonlopun jatkoa sinnepäin:)

farmor anci sa...

Vad det ser härligt ut för de små. Härligt att ni har bra väder för att kunna vara ute.Längtar att få hålla i dem

Anonym sa...

Hejsvejs!
Hoppas ni haft en fin sommar..

Mvh Jonas med familj.