söndag 23 augusti 2009

Växterna i fara

Idag så fick barnen sitta och leka i sina gåstolar en stund då jag och min man försökte komma igång med städandet, efter att vi slöat hela förmiddagen.
Plötsligt märker jag att jag inte hört Williams röst på en stund.
Jag vänder mig om och vet inte om jag ska skratta eller skälla.
William har fullt upp med att stoppa in bladen från paraplyblomman i sin mun!
Jag lovar han får mat här hemma, så hungrig var han ju inte ;-)
M-P skyndar sig dit för att "rensa" munnen på William.
Han är lite mer nojig över det barnen stoppar i munnen än jag har jag märkt. Jag tänker bara att det är väl bäst att vänja sig.
De lär ju stoppa in värre saker i munnen än några blad under deras uppväxt, vi kan ju inte vakta dom hela tiden.

Så här såg det ut på golvet i alla fall. Undrar hur denna växt kommer se ut nästa år.
Det var ju inte första gången William varit på den...

Tack vare att barnen fick vara hos morfar i eftermiddag, hann vi städa hela lägenheten, nästan.
Bara vårat sovrum kvar.
Men det är ett katastrof område just nu då det är rummet där allt vi inte hittat plats åt än hamnar.
Men jag hann börja organisera där lite, kanske det är klart tills svärmor kommer på onsdag...

2 kommentarer:

Lina sa...

Den här sidan kanske skulle vara bra att titta på: http://www.giftinformation.se/AlphaList_vaxt.asp?CategoryID=6231

De flesta växter går trots allt bra att äta. :)

Moster Tina sa...

Det är lika bra att ni får träna redan nu... Så fort det är FÖR tyst, då kan ni ge er på att sötnosarna hittat något tidsfördriv som mamma och pappa helst önskade att de inte hittat ;)