måndag 29 februari 2016

Promenad i solen

Första dagen på sportlovet, ja då kan man ju inte sitta inne då solen skiner.
Jag fick nästan tvinga ut barnen men ut kom vi och vi promenerade hela vägen till min mamma, därifrån till Valsta c.
Först ett besök på bibblan innan vi åt lunch med Anna-KArin på vedugn för att sen snabb handla innan vi tog bussen hem.
Minja sov sig igenom hela utflykten!
Väl hemma så fick Janiina besök av sin vän Linnea. De lekte fint tillsammans några timmar framåt. De satt och beundrade skäggisarna också men Linnea ville inte klappa dem.
På kvällen, före middag, så klippte jag William. Han sa bestämt att jag inte fick röra håret upptill, bara klippa kort sidorna och lite på luggen. Bäst att göra som sonen säger.
Han godkände resultatet sedan. Luggen tyckte jag var svårast att få till, den är rak men då han har vågigt hår så ser det inte rakt ut... Men han vart nöjd och det är huvudsaken.
Innan läggdags, då maken kommit hem från träningen, så tog vi en kvällsfika.
Jag fick inte ha min macka ifred!
Minja följde den med blicken hela tiden och försökte få tag i den, hon fick smaka lite och då fick jag nästan inte tillbaka den. Det var tydligen gott med ostmacka.
// Sargit

Inga kommentarer: