fredag 26 februari 2016

Stol och bad

Torsdag eftermiddag åkte vi hastigt iväg för att Janiina skulle få prova ut en ny bilbarnstol. Hon var inte så samarbetsvillig och vägrade provsitta mer än en och den ville hon ha. Vi var inte så övertygade om den stolen då den skulle ta rätt mycket plats i bilen. Så vi lyckades till slut övertala henne att lämna stolen så skulle vi komma igen (eftersom hon vägrade prova fler stolar).
 Vi åt på Max på vägen hem men det tog lite längre tid än väntat och så var det lite trafik på vägen hem så vi blev något sena till scouterna.

fredag var det dags för babysim igen. Minja älskar verkligen att bada!
Idag skulle vi testa vad som händer då barnet har blöja på sig i vattnet, säger bara låt inte barn bada med blöjor!
William ville inte bada idag, han var helt fast i sin bok, men Sanna var med.
Vi tog lunch på simhallen innan vi fortsatte till BVC för lite vägning och mätning.
Nu är hon 7290g och 63,7cm.
 En kortis hann stortrollen leka på lekplatsen innan det var dags för Sannas läkartid. Hon har ju haft hosta ett bra tag och klagat på halsont, inget ovanligt så här i förkylningstider, men nu har hon börjat klaga på att det gör ont när hon andas. så det ville jag kolla upp. Men enligt läkaren var det bara virus och inget att göra åt. Fick i alla fall mer hostmedicin utskrivet.
Kvällen tillbringade jag och Minja på vår dansklubbs Crazy Flutters årsmöte.
Minja verkade inte ha något emot att vistas där, hon satt fint och lekte en stund, sen hade jag ju avlastande famnar nära och så sov hon en kortis o samt hängde i sjalen.
Efter årsmötet körde jag hem Minja och så åkte jag iväg en sväng till förrådet för att hämta lite saker till morgondagens loppis.
Passade på att svänga förbi en vän med en sak och så fick jag träffa deras nya familjemedlem också.
// Sargit

Inga kommentarer: