fredag 5 februari 2016

Babysim och utelek

Idag var det dags för babysim igen så Janiina fick vara på förskolan. Hemma lät det "jag hatar dig mamma! jag vill inte bo med dig! Jag vill bo med Cassandra!" osv. Men väl på förskolan så var det dåliga humöret borta och hon sa glatt "hejdå mamma" och sprang iväg för att leka. Ombytligt humör har hon...
William fick följa med till babysimmet och det gick rätt bra faktiskt. Jag var lite nojig eftersom han inte bottnar i poolen, men han kan ju simma och dyker mer än gärna. Ändå var jag orolig för om han klarade sig och hade lite svårt att koncentrera mig på babysimmet. 
William fick leka och simma på den sidan där ingen var och så hade jag sagt flera gånger att han måste se sig för och inte störa bäbisarna. Han fixade det galant!
Minja var på strålande humör och verkade älska badet lika mycket som alltid. Idag blev det första gången med dykning för hennes del, hon var väl inte helt förtjust i det men det gick bra.
På hemvägen hämtade vi först Sanna och sen Janiina innan vi åkte hem.
Sen kom Janiinas dagis kompis Julia med sin mamma Linda på besök. Efter lite lek och mellanmål inne så gick vi ut till lekplatsen och lekte lite. Skönt med lite solljus och frisk luft!
Verkar som Zigge och Zigrid gillar ljuset de med, de har varit något mer aktiva redan nu efter första dagen med nya belysningen. Vet inte om det beror på det eller att de nu börjat vänja sig vid sitt nya hem.
// Sargit

Inga kommentarer: