onsdag 24 februari 2016

Hemma häng, matdags och soool!

Stackars Minja har blivit jätteförkyld, hon hostar och snörvlar och så är hon jättehes. Låter så ynkligt så det inte sant stackarn. Man känner sig rätt hjälplös...
Måndag blev vi hemma, jag lyckades till och med få henne att somna på förmiddagen fast hon var hur pigg som helst som ni ser på den översta bilden. Lyckades så bra att jag också somnade...
På kvällen passade jag på att ta stortrollen till judo träningen, maken fick vara hemma med de två yngsta. Minja var INTE nöjd med det då hon hade tydligen skrikit nästan hela tiden. Mammagris är vad hon är...
Hämtade ut ett paket lite snabbt medan barnen var på sin träning, min nya sköna onepiece!
Den kom väl till pass på natten så jag slapp ha täcke då jag halvlåg i soffan med en förkyld Minja i famnen. Hon sov bäst om hon fick ligga upprätt i min famn så så tillbringade jag natten i soffan.
Tisdag var också en hemma dag för oss, Minja var fortfarande förkyld men glad och pigg. Hon sitter rätt bra själv även om hon fortfarande tippar efter ett tag.
Då alla barnen var hemma så påbörjade jag att rensa i stortrollens garderob. Vi hann igenom två lådor, bara resten kvar då.
Min nya klocka kom med posten idag, den är såååå jag!
På kvällen åkte jag och Janiina iväg till Matlaget, de stora ville inte och Minja är ju förkyld.
Janiina hade jätteroligt där, vi tillbringade sista halvtimman före sångsamlingen i skaparrummet där hon ritade, degade och målade.
Det hade gått rätt bra hemma, Minja hade fått bada vilket hon älskar så hon hade blivit väldigt missnöjd då det var dags att lämna badet...

Idag, Onsdag, var en jättefin dag. Solen värmde så fint så nästan synd att jag inte hann ta en långpromenad. Men dagen började med att jag körde Janiina till logopeden efter att de stora kommit iväg till skolan.
Idag fick hon öva på S ljudet genom att spela ett slags spel bland annat. Gick rätt ok men hon verkade inte riktigt ha tålamodet att göra övningarna alltid, tror inte hon riktigt förstått vad det är vi gör där mer än att hon får spela spel och ha roligt.
Körde henne till förskolan då vi var klara och resten av dagen tillbringade jag och Minja hemma.
Solen sken fortfarande då det var dags att hämta barnen från skola och förskola. William ville vänta ute medan jag hämtade Janiina och då vi kom ut så hittade vi honom i trädet.
M-P hade kommit hem strax före oss och höll på att hälsa på skäggisarna. Sanna ville också säga hej till dem.
Då det var dags att mata dem så passade jag på att filma när de åt. Kanske inte en film du ska se om du håller på och äter själv, hihii...
Efter mellanmålet "sparkade" vi ut stortrollen och lilltrollet så att de skulle få njuta av solen lite. De var ute nästan en timme! Då jag gick ut för att hämta in dem så mötte jag dem på vägen.
På kvällen fick jag återigen lite "fritid" genom att följa stortrollen till judon. Satt och läste lite i en bok jag påbörjade att läsa i höstas samtidigt som jag då och då slängde ett öga på deras träning.
Dagarna går riktigt fort nu tycker jag, snart är det helg igen och även denna helg som kommer är rätt fulltecknad. Mer om det senare...
Till sist vill jag passa på att gratulera min syster Nadja och min moster Marita som båda fyller år idag! Stort grattis till er!
// Sargit

Inga kommentarer: