lördag 6 februari 2016

Händelserik hemmadag

 Idag har jag haft ont i ryggen igen, inge roligt att knappt kunna bära Minja utan att det gör ont...
Nåja, idag var det projekt "få barnen att städa färdigt sina rum". Även tvätta samt packa ingick i dagens schema.
Ändå hann Sanna leka med Yara sin kompis och jag hann leka brevbärare med tjejerna samt åka iväg och handla och hämta resväskorna.
Eftermiddagen fick barnen se på "superhjältarna" och äta gott. Janiina började leka lite med mina chips.
Sen var det dags för skäggisarnas första bad hemma hos oss!
De gillar tydligen att bada så emdan maken höll koll på dem i badet så fixade jag lite med terrariet, färdig bild får ni se en annan dag då jag glömde fota det.
 Min pappa och syster Tina kom på besök också till vår glädje.
Självklart blev det både bus och mys samt en del fotande. Dessa bilder fick jag av syrran då de tog groupies:
 Tina vågade hålla i Zigrid också. Här lite bilder på mys och bus, älskar att se hur mycket barnen gillar sin vaari och moster och hur de busar och gosar!
 Kvällen avslutades med soffhäng framför melodifestivalens första deltävling, vi hade även alternativ till de stora barnen som ville se på netflix.
Skön avslut på dagen blev det men tre i familjen orkade inte hela kvällen...
Nu är det dags för mig att göra mig iordning för sängen, sen ska jag försiktigt väcka maken som sover i fåtöljen med Minja i famn.
// Sargit

Inga kommentarer: