lördag 27 februari 2016

Loppis!

Idag var det då dags för loppis.
Jag hade bokat bord där så frukosten åt jag medan familjen sov och så åkte jag iväg och förberedde allt.
Maken kom med barnen då allt redan var igång. Bion bredvid visade Alfons filmer hela dagen och det var gratis för alla, gissa vart våra barn satt mest hela tiden...
strax före tolv åkte maken iväg med Janiina för att gå på reptilmässa.
Minja och stortrollen blev kvar med mig. Vart inte så mycket folk men lite fick jag sålt i alla fall. Bland annat den enda leksaken som Sanna valt ut som kunde säljas. Tur jag hade en del bortrensat sen tidigare i förrådet som fick komma fram o.
Min mamma hämtade Sanna och skjutsade henne till en kompis kalas, vår granne Mats skjutsade hem henne senare.
Kvällen tillbringades med våra grannar, Mats och hans tjejer, som vi bjöd på middag.
Blev ju mellomys så klart också. Gjorde ett försök att se på film med maken, men som ni ser på bilden nedan så vet ni hur det gick.
 M-P och Janiina hade tydligen sett på en del djur, vet inte om han orkar skriva om det.
// Sargit

Inga kommentarer: