tisdag 2 juni 2015

Borta bra men med familjen är bäst

Oj vad tiden flyger iväg. Vi har haft det rätt tufft den senaste veckorna som ni säkert kan förstå.
Jag ska försöka få tid och ork över att skriva mer om det sen men just nu så är kroppen helt slut efter att jag har fått umgås med min kära syster Tina i London en lång helg. Ja inte är kroppen slut på grund av umgänget utan för att vi har gått mer än vad vi borde, men vi har också njutit av tiden och varandras sällskap.
Vi har turistat, shoppat och gått på musikal. Helt enkelt en härlig helg för mig själv. Ska så småningom visa lite bilder då jag orkat ladda ur dem från telefonen.
Maken har haft en fulltecknad helg han med då han hunnit med en hel del med barnen. Varit hos vänner på middag, besökt simhallen med trollen och självklart filmmys och annat.
Igår såg det ut så här på kvällen då jag kommit hem. 
Jag tror att barnen har saknat mig minst lika mycket som jag har saknat dem!
Nåja, ärligt talat har jag bara hunnit sakna dem vid läggdags men de har varit i mina tankar mest hela tiden vilket deras många presenter vittnade om, hihii.
De var väldigt nöjda med sina gåvor som jag tydligen lyckats välja rätt på. Maken blev också nöjd med sina presenter.
Själv hittade jag inte så mycket att shoppa till mig själv men en klänning, pyjamas och plånbok fick jag med mig hem i alla fall.
Idag är vi återigen tillbaka i vardagen med jobb och förskola.
Vi, jag och barnen, började dagen med att försova oss.
Men sen rullade allt på som vanligt.
Nu sitter jag i soffan och inväntar på att barnen ska somna så att jag också kan få gå till sängs.
Men det ser inte ljust ut än då de bladratt på i en timme redan och tystnar inte trots flera tillsägelser.
Blir galen på dessa sega långa kvällar då de vägrar somna och sen är det svårt att få upp dem, speciellt William... *suck*
Det har pågått ett bra tag nu och jag börjar få slut på tålamodet. Och att återgå till att sitta i rummet deras i flera timmar och hyssa och säga "tysta" orkar jag bara inte... Hotade ikväll till och med med att om de inte klarar av att vara tysta så får en sova i köket, en i lekrummet och en i sovrummet... Ja vi har ju inte så många fler rum att välja på för säger man att någon får sova i våran säng med oss så börjar de nästan slåss om vem som får göra det då alla vill det egentligen...
Nåja, nog om det.
Nu ska jag nog leta fram boken jag började läsa på under flyget, har jag tur kanske jag läser ut den innan semestern börjar...
// Sargit

Inga kommentarer: