torsdag 4 juni 2015

Vårfest

Idag var barnen väldigt glada och upprymda på morgonen.
De tjatade på mig att "ta kort på oss mamma" då de stod i hallen och speglade sig, med grimaser och annat. Kulpåsarna som stortrollen fick igår höll de hårt i handen då de fått lov att ta med dem till förskolan.
Idag var det vårfest på Draken på eftermiddagen, så jag fick smita från jobbet en stund så jag hann se deras uppträdande med fina sånger barnen övat in och sedan vernisage i lokalerna. Och så visade Sanna och William oss sina mappar som vi noga gick igenom.
Då det var dags för picknicken så var jag tvungen att gå tillbaka till jobbet.
På kvällen då jag kom hem så fick jag höra av en ledsen och besviken Sanna att hon blivit av med massa kulor.
Det visade sig vara ca 70-80 kulor som försvunnit!
Jag hade förväntat mig att en tiotal kanske skulle försvinna men inte så många. Tydligen hade några av skolbarnen roffat åt sig av hennes kulor då hon haft dem på marken, Vet dock inte om hon lämnat dem utan uppsikt eller inte. Men ledsen var hon, stackarn.
Inget att göra  åt mer än att trösta Sanna... Det hon upprepade flera gånger var att varför tog de kulor bara från henne och inte från de andra som också hade kulor med sig...
// Sargit

Inga kommentarer: