fredag 5 juni 2015

Glass i solen

En härlig dag för alla som tog studenten idag och för oss andra också för den delen.
Baren var väldigt glada då jag hämtade dem från förskolan. William ville visa vad han lärt sig, att hänga upp och ner i klätterställningen på förskolans gård.
I väntan på att M-P skulle komma hem från jobbet så passade vi på att njuta av glass i solen.
Sen blev det den sedvanliga fredagsbadet i simhallen med familjen. 
Tiden gick fort och roligt hade vi. Sanna och William blir bättre och bättre på att simma och även Janiina busar runt själv i träningsbassängen. Det var väldigt tomt i simhallen idag så vi hade hela träningsbassängen för oss själva fram till några minuter innan vi skulle gå.
På hemvägen insåg vi att vi inte orkade laga mat så det vart en tur till vedugnen istället vilket barnen inte hade något emot.
Medan jag hade filmmys med barnen så rengjorde maken altanen, rättvis arbetsfördelning eller hur, hihii.
Filmmyset blev "skönheten och odjuret" ikväll, första gången de fått se den.
Jag hade varnat att den kan vara lite läskig från och till men stortrollen ville se den i alla fall.
Janiina var inte så förtjust i filmen men såg den i alla fall, Williams dom var att han inte gillar prinsessfilmer och att han ville bestämma nästa gång vad vi skulle se. Sanna var nöjd, hon tyckte filmen var bra men lite läskig.
Alla somnade rätt fort ändå och ingen vaknade mitt i natten av mardrömmar eller så.
Visst ja, höll på att glömma, maken ropade vid ett tillfälle på mig för att visa vad som klättrade uppför hans ben. Jag sprang iväg för att hämta telefonen för att dokumentera men jag var itne snabb nog då maken tyckte den klättrat nog långt upp så han spolade ner den.
Tyvärr råkade den dö då, syns inte så bra på bilden men det var en gigantisk spindel, större än en femkrona!
Hoppas verkligen att jag inte råkar träffa på en själv...
// Sargit

Inga kommentarer: