fredag 19 juni 2015

Midsommarafton

Efter en lång vecka på jobbet är jag rätt så slut, haft bland annat en övernattning så det är inte mycket jag hunnit vara hemma inte. 
Igår kväll då jag kom hem från jobbet strax efter halv tio, var jag så trött så jag orkade inte ens kolla facebook och det säger väl mycket!
Och imorse vaknade såklart William redan vid sju, kom in påklädd och klar och väckte mig.
Till vardags får man slita upp honom från sängen och bråka om påklädningen då han är så morgontrött, men nu, första semesterdagen, då vaknar han tidigt och är rena solskenet?!?
Nåja, han och Janiina fick roa sig med paddan och tv:n så kunde jag fortsätta sova.
Och sova fick jag, klev upp först efter elva!
Då hade maken fixat frukost med barnen och annat...
Vi kom iväg senare än tänkt då jag var så seg men till slut åkte vi till Skepptuna till våra goda vänner för att fira midsommarafton med dem.
De har en pool som de nyligen skaffat en vedeldad värmekamin till, en som värmer vattnet. Så himla skönt! Till och med jag kunde då ta mig ett dopp i det 35gradiga vattnet.
Sanna och William badade flera gånger i poolen mellan måltiderna och fikat, Janiina ville hellre vara inomhus och äta ostbågar...
Sanna hjälpte till att dekorera midsommarstången också.
William har tjatat i några dagar om att jag ska måla ansiktsmålning på honom, så idag hade jag tagit med mig färgerna och på eftermiddagen fick de varsin självvald ansiktsmålning.
Kände att jag var lite rostig då det var länge sen sist, men barnen var nöjda.
Det blev lite kubbspel och mera bad samt såklart lite fika med jordgubbar, glass och olika sorter av smält choklad. Mums!
Och så klart mycket trevligt umgänge speciellt bästisarna emellan, dvs maken min och Johan.
 Jag var fortfarande trött och seg så jag var tvungen att dra mig undan lite ett tag och vila i soffan där jag och mina troll roade oss lite med att göra loomsarmband.
Janiina var på rätt bra humör och förutom att leka själv medan vi andra badade så busade hon med pappsen sin också.
Till slut slocknade hon i soffan efter att ha kämpat länge och väl med att hålla sig vaken.
Vi hade trott att även Sanna och William skulle somna i soffan men icke, så vid halv tolv åkte vi till slut hem och fick sedan bära våra tungt sovande barn från garaget hem.
Det dröjde inte länge innan även vi stupade i säng.
En härlig midsommarafton helt enkelt trots det dåliga vädret.
// Sargit

Inga kommentarer: