tisdag 24 mars 2015

Utelek och cyklar

Idag efter att jag hämtat barnen så ville de ut och cykla.
Så det var bara att göra dem till viljes.
Stortrollen började med sparkcyklarna men sen föreslog jag till Sanna att hon kunde ju ta vanliga cykeln. Tyvärr var det ingen luft i bakdäcket och jag lyckades inte hitta rätt munstycke till pumpen, så hon fick vänta till M-P kom hem vilket var strax efter att vi kommit ut.
Sen dröjde det inte länge innan Sanna började öva på att cykla utan stödhjulen (som gick sönder i höstas) med M-P och snart nog så fixade hon det galant!
Så stolt tjej! Ja och stolta föräldrar också för den delen...
Lyckades filma lite i alla fall under ett av hennes framfart.
Men sen var jag tvungen att skynda mig tillbaka till jobbet och överlåta åt maken att få hem trollen. Det var inte lätt fick jag höra då William och Janiina hellre ville vara ute och leka och Sanna ville bara cykla.
// Sargit

Inga kommentarer: