lördag 28 mars 2015

Mycket nu

Jag har haft fullt upp den senaste tiden så tid för bloggen har inte funnits helt enkelt.
Jag får ta igen det under kommande vecka.
Tills vidare så kan jag iaf berätta lite kort om idag, fast utan bilder då jag inte hunnit gå igenom dem än.
Dagen började med årsmöte i samfälligheten där jag suttit med i styrelsen som kassör de senaste åren.
Maken fick vara hemma med barnen och grannens barn under tiden.
De hade bland annat varit ute och cyklat lite och denna gång hade William testat att cykla utan stödhjul och klarat det fint fram tills han upptäckte att pappa inte höll i stången längre.
Min syster Tina kikade in också, tyvärr hann jag inte prata så mycket med henne då jag var rätt stressad över att hinna i tid till kalasen vi skulle gå på under eftermiddagen...
Så fort jag var klar där så var det bara snabbt hem, försöka fixa lunch till barnen, slå in paket, få barnen festklädda och redo för att sedan åka iväg på kalas. Allt inom loppet av 25min!
Pjuh. Behöver jag säga att vi blev några minuter sena...
Maken och stortrollen fick gå på ett 6års kalas medan jag och Janiina åkte på ett 3års kalas.
Så blir det då det är många kalas samtidigt.
Efter kalasen (hann kika in lite kort på 6års kalaset också) så åkte hela familjen iväg till S:T Görans sjukhus där M-P:s pappa är inlagd. Han var väldigt pigg idag och verkade glad över besöket. Vi blev där lite över en timme innan vi åkte hemåt via Max i Barkarby.
Barnen var inte på sitt toppen humör men det kan dels bero på hunger men även lite stress över dagen och morgondagen.
Hem kom vi väldigt sent men lyckades få barnen att göra det jag bad dem om innan de somnade i sina sängar innan första sagan var slut på skivan.
Dagen har verkligen gått i ett och nu är det högtid för mig att också krypa till kojs.
Återkommer en annan dag.
// Sargit

Inga kommentarer: