torsdag 12 mars 2015

Gäster, klippt och hälsning från S

I Måndags så bjöd vi hem vår granne Mats och hans tjejer Frida och Alice hem till oss direkt efter förskolan. Kände inte för att vara ensam hemma med trollen då de inte varit på solskens humör på sistone och maken var och hälsade på sin pappa vilket slutade med att han följde med honom till KS och höll honom sällskap där.
Så det blev en hel del lek innan middagen.
På hemvägen förberedde jag William med följande ord inför middagen:
"vi kommer att äta en maträtt du inte gillar först men sen kommer vi att äta något som du tycker om"
snabbt kom hans svar med en äcklad röst "ärtsoppa". Han gissade rätt på första försöket, jepp han avskyr verkligen ärtsoppa men vi andra gillar det så han får stå ut ibland.
Sen tog det ett tag innan han gissade på vad vi skulle äta sen men svaret blev han glad åt vilket jag visste, plättar!
så vi åt min mammas goda ärtsoppa och sedan mina goda plättar, både stora och små. Mats är van att inte ha socker i smeten vilket jag har så han tyckte väl att plättarna vart lite väl söta men barnen och jag älskade dem!
Det gick rätt smidigt att få barnen i säng, bara lite tjafs om tandborstningen som vanligt med Janiina.

På tisdag var vi iväg på matlaget i Valsta kyrkan. Jag hoppade in och jobbade där då kollega vart sjuk, behövde dock inte förbereda något vilket jag var glad åt.
William har pratat ett tag nu om att han vill bli klippt och idag lovade jag att han skulle få bli klippt då vi kom hem. William ville dock att pappa skulle klippa honom och han var väldigt nogrann med instruktioner över hur han ville ha det.
Så det var bara att följa dem och överraskande nog så tycker jag att frisyren han valt, vet inte vart han sett det, passar honom väldigt bra! (inte de bästa bilderna men ett hum om hur det blev iaf).
 Sen blev det dusch och bad efteråt. Janiina hittade en av de sista badkritorna så de passade på att dekorera vårt nystädade badrums badkar på insidan...
Vid frukost på onsdag så talade William noga om att han ville ha vax i håret och hårfärg.
Så fick det bli och han valde själv bland alla de färger vi har att lila var den bästa och finaste färgen!
Så stilig han är vår fina son!
Idag fick jag några bilder på Sanna som är i Estland. Hon såg väldigt nöjd ut men saknaden efter min stora tjej börjar bli stor nu även om jag vet att hon har det bra.
Då jag visade bilden till William då jag kom hem så tittade han p den och sa plötsligt helt lugnt:
"Vet du mamma, jag saknar Sanna"
"Det gör jag också" svarade jag.
"Men mamma, vet du vilka som saknar Sanna mest av alla?"
"Jag" svarade jag såklart.
"Nä, hennes kompisar på dagis. Fast jag tror Klara saknar henne mest".
Och så pratade vi lite till om det.
Här är två av bilderna jag fick via MMS till mig idag, det är då Sanna var och besökte en alpackafarm.
// Sargit

Inga kommentarer: