söndag 8 mars 2015

Rastlös publik

Idag var det dags för oss att krama, pussa och vinka hejdå till Sanna som skulle åka till Estland med mummu. Hon har sett fram emot det länge nu och var ivrig att komma iväg. Hon packade själv sin väska, rättare sagt hämtade alla kläder med mera hon skulle ha med sig så att jag kunde packa den.
Vår stora tjej, kommer sakna henne under kommande vecka!
Då jag skjutsat henne till min mor så åkte jag och hämtade resten av familjen.
Först åkte vi till Sigtuna för att ta en snabb fika med min far och Helena och sen skyndade vi vidare till andra sidan stan, till Skogås hallen, då M-P skulle ha match där. Typiskt nog så var det köer i stan vilket gjorde att M-P hann precis in och byta om innan det var dags att börja spela. Ingen lång uppvärmning inte.
Barnen skötte sig till en början bra och tittade nyfiket på matchen, sen ledsnade de och fick äta kakor.
 Vid första pausen hittade William en innebandyboll bakom rinken och M-P hade en i väskan så då höll sig barnen nöjda uppe vid gången och de små målen där. I alla fall fram till tredje perioden...
Några bilder på maken in action också.
Sista perioden så började barnen bråka om vilken boll som var vems. Det slutade med att William fick ett av sina raseriutbrott varpå jag efter några försök att lugna hans skrikande fick bära/släpa ut honom från salen. Inge kul alls och väldigt skämmigt. Händer inte ofta att han reagerar så offentligt oftast bara hemma men nu vart det så.
Det tog en bra stund att få honom lugn varpå vi kunde återvända till hallen och se de sista minuterna av matchen. Makens lag förlorade med 9-5 tyvärr.
Då planet blev tomt så sprang barnen runt och busade i väntan på att M-P skulle duscha och byta om.
Sen fick vi svårt att få med Janiina som inte alls ville lämna hallen då hon inte ville lämna ifrån sig den lånade bollen!
Så nu fick M-P i sin tur släpa ut henne skrikandes.
Hon var rasande i bilen och vill inte sitta fastspänd så jag fick till slut klättra bak och se till så att hon inte tog loss sig.
Så småningom lugnade hon sig.
Vi stannade till på Kista galleria och åt pasta middag innan vi fortsatte hemåt igen.
En lång dag blev det.
// Sargit

Inga kommentarer: