fredag 6 mars 2015

Familjemys!

Idag hämtade jag barnen redan vid 15.00 från förskolan. De var så ivriga att komma iväg till badhuset så det vart inge tjafs alls vid hämtningen. Normalt får jag tjata och ibland helt sonika släpa ut någon från förskolan med eller utan ytterkläder men idag var de alla rena solsken då jag kom.
Janiina hade till och med ritat vägen till simhallen under dagen och lite annat och varit noga med att förklara vad hon ritat.
Men för att orka simma så måste ju magen ha lite näring i sig, så först blev det mellanmål hemma.
Stortrollen hade bråttom iväg så de valde att äta ute på framsidan, jag fick bre mackor efter beställning och langa ut genom köksfönstret.
Janiina var inne med mig, eller rättare sagt hängde ut vid fönstret medan hon åt sina mackor.
Så fort M-P kom hem så packade vi ihop oss i bilen och åkte iväg.
Det var väldigt lite folk där idag så efter ett kort dopp i bäbispoolen gick vi vidare till träningsbassängen som vi fick ha helt för oss själva i en timma!
Och då de idag hade väldigt grunt där (höj och sänkbar golv) bara 70cm djup, så kunde Janiina knata runt själv också förutom då hon hängde på ryggen på mig eller busade med M-P.
Sanna och William trivdes som fisken i vattnet och dök och hoppade och busade runt.
Jag lyckades övertala dem i tur och ordning att öva på att flyta, det vill säga göra sjöstjärnan.
Sanna lyckade få till det idag så hon flöt utan hjälp jättelänge!
William har snart klurat ut det också men jag får fortfarande stötta med ett finger eller två på ryggen.
Tittskåpet i golvet är barnen väldigt nyfikna på, de konstaterade snabbt att de fortfarande hade vinterlandskap där fast snön är borta.
Efter en god middag med kyckling i honung- och limesås, som vi åt alldeles för mycket av, så lyxade vi till fredagsmyset med chokladfondue!
Sen avrundade vi kvällen vid tv-soffan där Janiina somnade i min famn väldigt snabbt.
Vi hann skypea lite med farmor Anci också vid en av pauserna under Lets Dance...
// Sargit

Inga kommentarer: