lördag 7 mars 2015

Sagor och gäster

Idag var M-P:s jobb lördag så han fick kliva upp tidigt för att ta sig till jobbet. Vi andra fick sova lite längre men det ville inte barnen så de frågade snällt om de fick titta på tv vilket de fick.
När jag väl klev upp var det frukost och påklädning för att sedan skynda oss iväg till den finska sagostunden på Märsta bibliotek.
Idag var vi jättemånga där! Roligt även om våra troll inte verkar uppskatta sagostunderna så mycket, de vill hellre gå runt och välja ut böcker och sitta själva med dem.
Det blev lite fika efter sagostunden också innan vi begav oss hemåt.
Med oss hade vi en ny familj som jag bjudit hem till oss för lek och lunch. Mamman, Tuula, har jag träffat på ett forum på Facebook så det var vårt första möte IRL.
Janiina och hennes yngsta son är i samma ålder och de kom väldigt bra överens och ville leka utomhus efter maten.
Sanna och William var inte så sociala men till slut började de spela spel med vår gäst och hennes äldsta son.
Treåringarna hade hur roligt som helst ute på tomten. De grävde och hade sig och såg ut som lergubbar då de var klara. Tur man har tvättmaskin hemma säger jag bara.
Då M-P kom hem från jobbet hann jag lägga mig och vila en timme innan det var dags för mig att åka till mitt jobb.
En trevlig dag och jobbkväll hade jag i alla fall. Hoppas vi ses igen snart Tuula!
// Sargit

Inga kommentarer: