tisdag 1 juni 2010

Tyresö tur och retur.

För några dagar sen hittade Sargit en annons på blocket om en tvillingvagn av sulkymodell som var till salu.
Vagnen fanns i Tyresö så vi gjorde upp med säljaren att vi skulle hämta den idag på eftermiddagen.
Så lagom tills Sargit slutade jobba mötte vi upp henne i Märsta kyrka.
Efter att barnen fått mellanmål kom vi så iväg, lite senare än beräknat..
Tyvärr så tänkte jag än en gång inte alls på hur opraktiskt det är att försöka köra genoom stockholm vid fem på eftermiddagen.
Så efter att ha suttit i diverse köer hann klockan bli 6 innan vi väl var framme i Tyresö.
När vi så hämtat vagnen fanns det inte så mycket val än att leta efter ett matställe.
Vi fick ett tips av mannen som sålde vagnen om en grekisk restaurang som inte låg alltför långt bort.
Det var faktiskt ett jättetrevligt ställe med god mat och fina lokaler.
Bland annat fanns det en pool i anslutning till uteserveringen.

Tyvärr så tappade William fullständigt både tålamod och humör mitt i middagen så tillslut fick jag slafsa i mig min middag och gå ut med en hysteriskt skrikande pojke i famnen.
Mest bara för att de andra gästerna skulle få ha lite lugn och ro.
Han ser faktiskt lite hotfull ut redan här innan middagen var serverad.
Han lugnade ner sig till slut och på bilresan hem var han en liten ängel som tittade på bilarna och gjorde brum-brumljud mest hela tiden.
Sanna däremot som under middagen ätit som aldrig förr, slocknade nästan omedelbart och vaknade inte ens när vi bar in henne.
William var dock vaken och hur glad som helst att vara hemma. Men efter att ha ätit kvällsgröt och fått lite välling tog det inte alls lång tid innan även han slocknade för kvällen.

//M-P

4 kommentarer:

Lina sa...

Oj, William ser helt galen ut. Hon om skulle man inte vilja möta en mörk natt... Eller, jo, det skulle man ju.

Heidi sa...

Det är bra; även halvfinnar ska få lära sig att hantera kniv i tidig ålder! ;)

mummu sa...

voi mummun rakasta poikaa,ei aina tarvi olla kiltti.vaikka olisithan voinut antaa isän syödä rauhassa ja alkaa sitten vasta.

Anita sa...

Kom plötsligt ihåg att jag inte varit inne på er hemsida på jättelänge. Helt otroligt vad de små liven har vuxit, de var ju bra små när jag såg dem senast. Hoppas att allt är bra med er allihopa.