lördag 12 juni 2010

Myskväll

Då jag kom hem i eftermiddag, trött och sliten och med en härlig doft av lägereld i kläderna, så hittade jag min familj sovandes.
William i vagnen i hallen och M-P och Sanna i vår säng (hon hade varit svår övertalad till att sova efter lunch).
Jag hann precis kolla mailen och kika om något hänt i bloggvärlden då William vaknade.
Då vi senare gick in till badrummet för att byta blöja så började han slita i sin tröja för att visa att den skulle av. Då jag hjälpt honom av med tröjan började han slita i sin blöja och strumpor för att även de skulle tas av.
sedan gjorde han sitt bästa för att klättra i badkaret.

Det slutade med att jag, William och Sanna tog ett gemensamt bad/dusch.
Men enligt barnen blev den alldeles för kort då de protesterade högljutt då M-P lyfte ur dem en bra stund senare.
Mycket uppiggad och fräschare efter detta så blev det sen mellanmål för barnen (väldigt försenat) och där efter åkte hela familjen till Maxi för att handla lite då ekot i skåpet blivit högt.
Vi hittade även kvällens underhållning för oss föräldrar, "Prinsessan och grodan", den la William beslag på direkt och släppte inte taget om den föränn vi kom hem.

Nu var klockan sen, nästan dags för kvällsgröt istället för middag.
Så för att roa barnen medan vi förberedde middag/kvällsgröt så vecklade jag upp soltältet i vardagsrummet och la i några täcken där i.
Oj vad barnen tyckte det var spännande.
William klättrar över Sanna, som faktiskt inte protesterade denna gång.Mysstund syskon emellan.William leker "tittut".Sanna med... Och nu leker de "tittut" med varandra.
Först fick barnen gröt och då de ätit färdigt så var vår middag klar.
Då fick de äta även grillade hamburgare med pommes och grönsaker.
Med vällingen på slutet blev det en god trerättersmiddag/kvällfika för barnen.
De var hur nöjda som helst och åt och åt så jag antar att de tyckte om det.
Sen då barna till slut somnade så gosade vi ner oss i soffan och såg på film.
Allt som allt en lyckad kväll.
Strax ska jag natta kudden då jag ska jobba imorn, sista dagen på sommarkyrkis.
Men först lite pepparkaka med mjukost av olika slag och kanske även ett parti Settlers på ps3...
// Sargit

2 kommentarer:

Eva mamma till 4 prinsar (el är det grodor.. ;-) ) sa...

Hej! Var har du hittat tältet? Kan vara bra att ha i sommar! =)

Familjen Sundström sa...

Eva: Hejs svejs. kommer inte ihåg vart vi köpte den. Vi köpte den förra året inför semester tiden och använde den ett fåtal gånger då vi inte var ute så mycket annat än promenader.
Men hittade detta: http://www.babyland.se/strandtalt-uv-skydd_x_LS90085.aspx
kanske det är något för er :-)
kram
// Sargit