fredag 4 juni 2010

Motorcykelkort nästa?

Ikväll var jag ute och nanttvandrade, eller rättare sagt nattåkte.
Det var ju skolavslutningar idag så det var en del ungdomar ute.
Men kvällen till ära så hade jag blivit erbjuden att få följa med Sunshine Nightbikers, en motorcykel klubb i Märsta som nattvandrar med sina motorcyklar här i vår kommun och som på det viset kan täcka alla de områden som tar längre tid att ta sig till fots tex Steningebadet och badet i Sigtuna m.m.
Jag var ju inte sen att tacka ja till detta erbjudande.
Vi har pratat om det förut då några av killarna också sitter med i NiS styrelsen, men innan ikväll har det inte passat ihop med mitt "schema".

Så ikväll fick jag ge mig av lite tidigare hemifrån för att få på mig rätt utrustning.
Johnny var den som tog mig i sina vingars skugga, eller rygg kanske är en mer passande beskrivning, då jag fick låna hjälm, overall m.m. från honom och sedan åka med han hela kvällen.
Jag var lite nervös i början men mer förväntansfull och jag blev inte besviken.

Har tidigare bara åkt på motorcykel en gång, då runt Steninge ett varv med min svåger (visst heter det så?).
Nu fick jag åka runt hela kvällen/natten fram till strax efter 01.00 då det var lugnt "på stan".
Väldigt ovant var det och en helt annan upplevelse och kontakt får man då man nattvandrar på motorcykel, det gör ju att istället för att vi går fram till ungdomarna och pratar så kommer ungdomarna fram till oss då vi stannar till, de är väldigt nyfikna och intresserade av motorcyklar och snabbt lärde jag mig standard frågan; Hur fort går den?

Men nu till själva åkandet, jag älskade det!
Lite träningsvärk hade jag dagen efter i ljumskarna då jag antagligen spänt mig och så satt man ju som man satt.
Men nu är jag ännu mer inne på att så småningom skaffa motorcykelkort.
Hade tänkt skaffa det först innan körkortet då det verkade så roligt, men fick rådet att vanligt körklort är mer praktiskt vilket jag är glad för idag då det ju stämmer.
Men snart så, om något år kanske jag glider runt själv på en båge och nattåker...
Ett stort tack till Johnny och Sunshine gänget för att ni ställer upp för våra ungdomar och vårt samhälle!
Fler med ert engagemang behövs!

// Sargit

2 kommentarer:

ankan sa...

Klart du ska ta kort! Då kan vi åka tillsammans sen, när våra män passar barnen :-)

Familjen Sundström sa...

Jepp, det är planen för oss båda att skaffa det så småningom ;-)
Så klart vi måste ut vi "tjejer" med bågarna då jag väl har tagit kortet och skaffat hoj ;-)
// Sargit