lördag 19 juni 2010

Kärt återseende

Lite segt var det att komma upp imorse då det blev lite sent igår för min del.
Men efter alla morgonbestyren så åkte vi och tankade innan vi mötte upp familjen Bergman som anlände till Karlstad först idag efter att ha sovit hos Tina i Örebro.
Vi tog oss in till centrala Karlstad för att hitta något lunchställe.
Barnen blev väldigt glada av att få träffa morfar, Helena och Tina igen.
William är nöjd hos morfar, det var bara han som det dög att sitta hos.Sanna funderar lite hur nu detta gick till "Var kom ni ifrån?". Stället vi tänkt äta på skulle öppna först vid tolv så vi hann kika runt på stan i tjugo minuter innan vi kom tillbaka dit.
Vi blev väldigt imponerade av att det fanns fläskfilé på barnens meny, så självklart fick barnen en varsin portion.
Det var riktigt gott också! För oss andra blev det pastarätter av olika slag förutom för M-P som kände för pizza.
William och Sanna har blivit förstjusta i sugrör, Sanna förstod först idag hur det fungerade och ville bara dricka vatten hela tiden.
Här leker William med sugröret. Båda barnen åt, fast på olika sätt.
William gallrade ut köttet först medan Sanna plockade i sig grönsakerna och potatisen.
Sen fick de smaka på en citronskiva, William blev inte så intresserad av den men Sanna åt upp den och ville ha mer.
Tur att vi hade fler skivor hon kunde få äta.
Efter maten var det dags för att återgå till convention.
Barnen sov lite middag efter mycket om och men, då passade vi föräldrar på att kika runt på egen hand i de högljudda salarna medan Helena passade barnen ute i solskenet.
Vi som trott att solen bara var en myt fick uppleva några timmars värme i Karlstad i alla fall.
Sanna vaknade först och fick komma upp i moster Tinas famn.
Efter mellanmålet fick barnen njuta av solen och sandstranden som var bara några meter från dansen. Gott om sand fastnade i deras kläder men roligt hade de.
Ända tills William blev lite väl intresserad av vattnet och gärna ville ta ett dopp, men det tyckte inte jag var en bra idé.
Så här ser det ut i den största hallen under ett av danspassen.
Det är inte så fullt just nu då det även pågick danser i fler nivåer i andra lokaler.
Men du kan se mig i denna bild i nedre högra hörnet, jag i svart och blått.
Efter att ha dansat både igår kväll och idag så började det kännas i fötterna då golvet var så strävt att dansa på.
Tur då att jag har två herrar i familjen som tar hand om mina trötta fötter.
Sanna tyckte att "kom nu morfar så går vi" och sedan drog hon med sig morfar långt bort från oss.
Jag och min lilla syster, lika som bär eller hihiii...
Snart var det dags att röra sig tillbaka till vandrarhemmet och för Bergmans att bege sig mot Örebro igen.
Då barnen fått kvällsgröt och välling samt borstat tänderna så läste jag saga för dem innan jag gjorde mig iordning inför kvällens afterparty.
M-P tyckte att jag skulle passa på att dansa då jag hade chansen, så jag fick åka iväg på efterfesten själv för att dansa "vanlig" dans.
Det blev en hel del dansande för min del.
Bugg är ju så kul!
Har ju inte haft möjlighet att dansa ute senaste året och det tog jag igen med råge då jag dansade nästan i ett från att bandet började spela strax efter tio tills dess att de slutade strax före ett.
Först då så åkte vi kvarvarande fem klubbmedlemmarna tillbaka till vandrarhemmet, de andra hade gett upp för länge sen.
Trött, svettig men nöjd kom jag då tillbaka och ja, jag hittade vägen tillbaka utan problem även idag.
// Sargit

Inga kommentarer: