måndag 14 juni 2010

Besök på förskolan.

Idag var vi bjudna till samtal på den förskola som barnen ska börja på i höst.
Det var trevligt att träffa barnens blivande fröknar, och även en del av de föräldrar och barn som också börjar till hösten.
Vi fick en hel del önskemål, tips och regler berättade för oss.
Det var en hel del självklarheter varvat med mycket nyttigt vetande.
Under tiden som vi föräldrar satt och pratade runt bordet så passade barnen på att leka för fulla muggar med alla spännade saker som fanns där.
Det blev dock en hel del gånger som antingen jag eller Sargit fick springa iväg och hämta barnen när deras äventyrslusta ledde dem alltför långt bort alternativt stökade till för mycket.
Känns nästan lite overkligt att småttingarna snart ska börja förskolan, men det ska nog gå bra.

Och det verkar ju vara en jättetrevlig förskola med bra personal så jag känner mig trygg med dem.
Nu återstår det att att se vem av oss som blir hemma under inskolningen.
Men det lutar nog åt mig då jag har lättare att vara hemma under den tiden.
Innan vi sedan begav oss hemåt så fick barnen lära känna lekplatsen utanför en stund.
Som vanligt tog det inte alltför lång tid för dem att hitta rutchkanan.
Det var nästan så att vi till sist fick slita både Sanna och William därifrån.
Men efter lite om och men kom vi hem och sen vara det bara att natta barnen.

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Ojdå ...trodde ett tag att jag hamnat fel=) Var är korten för dagen då?