torsdag 20 maj 2010

Tunnellek

Idag gjorde vi ett litet snabbesök hos familjen beutler.
Medans jag och Thomas satt och fikade så lekte barnen runt på egen hand.
Nu finns där också ett litet tält och även ett "kryprör".
William prövade sig på att krypa in i den men då den rörde sig så var det lite för läskigt.
Sanna däremot trivdes som fisken i vattnet, och kröp fram och tillbaka. Hon tyckte det var jätteroligt att krypa ifrån mig när jag ställde mig i ena änden och tittade in.Men till slut så blev det för svettigt så hon hämtade sin vattenflaska och la sig ner och vilade en stund.
Ser rätt mysigt ut va?
William tyckte det var roligare att stå vid sidan av och titta på. Det blev ett lite kortare besök än vanligt då Thomas skulle iväg till Elins förskola.
Där var det picknick med grillning på och Thomas hade lovat att ställa upp med grill och korv.
Själv åkte jag hem med barnen för att äta mellanmål.
Väl hemma var det så varmt inne att barnen fick springa runt i bara blöjor resten av kvällen, vilket de verkade vara ganska nöjda med.
Att det är sommar och sol är jättetrevligt men det tar ganska hårt på de små.
Får komma ihåg att alltid ha vatten tillgängligt åt dem.

//M-P

Inga kommentarer: