söndag 23 maj 2010

I morgon fyller undertecknad år, och som det sig bör så bjöd vi in till födelsedagsfika.
Men till skillnad från tidigare år blev det en lite mer blygsam tillställning.
Jag kände ingen direkt motivation att fira alldeles för mycket.
Så det blev en lugn dag med de närmaste.
Först på plats var Kai och Helena.

Istället för tårta bakade Sargit ihop en kanongod äppelpaj.
Och även fast Sanna och William inte fick smaka av pajen var de glada iallafall.
Medans vi frossade i sötsaker så fick barnen fruktsallad till mellanmål.
Därefter blev det bus i soffan.
Nåt som Sanna numera tycker är roligt är att lägga saker i facket på sin gåbil och sedan vandra runt en stund och därefter lasta ur vad hon nu fått med sig.
Ett litet problem är att hon ibland glömmer att lasta ur bilen, vilket t.ex. orsakat att jag fått leta som en galning efter min telefon.
Lite senare på dagen dök familjen Beutler upp, och nästan samtidigt kom mormor Astrid.
Efter att ha tryckt i sig ännu mera gott så kollapsade vi alla mer eller mindre i soffan.
Även Sanna verkade trivas med att bara slappa.
Tror aldrig jag varit med om att hon suttit still så länge i ett svep.
Hon måste ha trivts riktigt bra i Thomas famn.
En av mina presenter var en jättefin solros, som barnen vid flera tillfällen undersökte.
Vi är inte riktigt säkra på hur det gick till men när alla gått hem hade Sanna en något märklig frisyr.
Vill slutligen tacka er alla som kom för en jättetrevlig dag.

//M-P

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Åhhhh vilka underbara kort på barna!!! Å för den delen jag skulle å velat ha en bit av äppelpajen den såg himla go´ut.

ankan sa...

Grattis på födelsedagen! Vilka härliga skrattiga bilder på barnen ni fått till.