torsdag 6 maj 2010

Glasspromenad

Idag kom M-P förbi mitt jobb med barnen för att vi skulle ta en kort promenad och äta glass medan barnen sov i vagnen.
Men på grund av ett missförstånd, då M-P trodde att jag var nere i Märsta, så fick han en lång promenad och jag en kortare.
Själv hann jag jobba undan en del innan familjen kom till Valsta kyrkan där jag tillbringar mina torsdagar.
Både Sanna och William vaknade då de kom fram, så när vi gick till affären så fick Sanna gå då hon inte ville sitta i vagnen.
Vi försökte äta våra glassar så att barnen inte såg vad vi gjorde (de satt i vagnen) då de så gärna vill äta det vi äter.
Då glassarna försvunnit så fick Sanna komma upp och gå igen då hon visade tydliga tecken på att inte vilja sitta i vagnen.
William däremot föredrar att sitta i vagnen, om han kunde skulle han nog klättra upp i den själv så fort man nämner att vi ska ut.
Glädjen var stor för barnen då vi stötte ihop med morfar som varit och handlat.
Sanna trivdes gott i morfars famn.

Nu var det tyvärr dags för mig att lämna min familj för att återgå till jobbet då gruppen strax skulle börja.
Som vanligt så pussade jag barnen hejdå innan jag gick, så här reagerade Sanna.
Barnen märkte nog knappt att jag gick åt andra hållet än dem, då de ju hade morfar som sällskap en bit på vägen.
Trevligt med sådanna här korta pauser mitt på en arbetsdag.
// Sargit

Inga kommentarer: