onsdag 19 maj 2010

Lek och bus

Idag verkar Sanna ha tillfrisknat så det kändes verkligen som att det var dags att komma ut efter frukosten.
Dock var jag inte alldeles för snabb att komma igång så det fick bli bilen upp till Valsta och öppna förskolan där.
Väl framme visade det sig att Williams griniga humör när han är hemifrån var som bortblåst och han sprang iväg och lekte med klossarna på egen hand.

Sanna, sin vana trogen, passade på att visa upp lite fina tågvagnar för mig och Thomas som redan var på plats med Emma.
Efter ett tag ledsnade William på sina klossar och hjälpte Emma och demolera en tågbana som nån av de större barnen byggt.
Därefter var det dags för lunch och när barnen ätit färdigt höll de rådslag om vad de skulle hitta på härnäst.
Dock gick jag och Thomas över deras huvuden då vi redan bestämt att vi skulle packa ihop och mötas hemma hos honom.
Där satt vi mest och njöt av värmen på deras uteplats medans barnen fick härja fritt.
De har verkligen en toppen-uteplats med sol hela dagen och inhägnat så att barnen inte kan ta sig alltför långt.
Vid fyra-tiden efter att vi ätit mellanmål begav vi oss därifrån för att hämta upp Kai.
Han skulle nämligen komma över och äta middag med oss.
Planen var att vi skulle äta fläskpannkaka och eftersom det råkar vara en av Kais paradrätter så fick han pyssla med maten medans jag roade barnen så gott det gick.
Det är ju ingen hemlighet att William är vansinnigt förtjust i sin morfar så det var hans famn som gällde resten av kvällen.
Här ser vi dem när de leker arga leken, vilken William med lätthet vann.
Vem kan hålla masken när han gör en sådan min?
Mys i soffan.
Efter att jag skjutsat hem Kai så var det läggdags för de små.
Men lite mer bus hann vi minsann med.

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

*skrattar* vilket himla bra kort på Kai å William å "arga leken"