måndag 3 maj 2010

Äventyr på Neptunus baksida

Idag var det en typisk trött måndag då man bara kände för att somna om igen, men som så många gånger förr ville barnen annat.
Så det var bara att ge med sig och komma igång.
Vid tio-tiden klädde vi på oss ytterkläderna och lämnade lägenheten.
Det blev en inte så lång promenad till husets baksida och lekplatsen där.
Sanna var rätt avslappnad och verkade väldigt nöjd med tillvaron.
William var desto mer restriktiv och på dåligt humör i största allmänhet.
Williams dåliga humör höll i sig mest hela dagen, men han var iallafall nöjd när han hittade en hink och spade.
Jag prövade även att gunga honom en stund men det verkar inte som han är så förtjust i den biten då han alltid ledsnar efter ett par minuter.
Sanna däremot älskar gungan och ville inte alls lämna den.
Tyvärr fick jag inga bra bilder på henne i gungan men hon var mycket nöjd.
Sedan fortsatte äventyren.
Medans jag och William byggde sandslott bestämde sig Sanna för att hon skulle åka rutchkana.
Jag blev lite överraskad när jag vände mig om och såg denna syn.
Hon tog sig faktiskt hela vägen upp, utan alldeles för mycket hjälp.
William försökte också men tålamodet tog slut efter två trappsteg, sedan gav han upp.
Men efter att de fått åka ett par gånger var det dags att bege sig in för att äta lunch.
Både Sanna och William var så trötta efter allt lekande att de somnade nästan direkt efter att de ätit.

//M-P

Inga kommentarer: