lördag 29 maj 2010

Grillat x 2

Idag var vi bjudna hem till Fayeza för lunch.
Vet inte vart tiden tog vägen men plötsligt var vi jättesena iväg.
Så barnen fick äta burkmat då vi kom fram medans Fayezas man satte igång att grilla.
Maten var jättegod!
Hela eftermiddagen försvann i trevligt sällskap.
En vän till Fayeza med sin dotter Erika (är ju så dålig på att komma ihåg föräldrars namn) var också där, så vi tre mammor hann prata mycket diverse från det ena till det andra.
Undrar om herrarna kände sig utanför då vi höll på...
Barnen trivdes bra med en hel del "nya" leksaker att leka med.
William gillade då Fayeza studsade en gummiboll på hans huvud.
Tyvärr blev det inte så många fler bilder då vi upptäckte att minneskortet till kameran var kvar i datorn hemma.
M-P tog en sövabarnen-promenad vid två tiden runt området och det dröjde inte länge innan de somnade.
Sen fick de sova ute medan vi vuxna fikade rabarberäppelpaj med vaniljkräm, kaffe och indiskt thé fanns det till.
Kändes nästan som att M-P skulle behöva rulla hem mig efteråt så mätt som jag blev.
Efter att barnen vaknat och fått mellanmål så skyndade vi oss hem för att hinna förbereda kvällen.
Det var ju den stora eurovision song contest ikväll och som traditionen bjuder så tillbringas den med familjen Beutler de senaste åren.
Ikväll skulle vi vara hos oss.
Vi skulle grilla innan, men allt blev återigen hemskt försenat då vi precis hann äta innan schlagern började.
Själv var jag så trött efter en lång dag (då jag faktiskt kom upp när barnen vaknade eftersom jag hade lovat sovmorgon till M-P) att jag somnade under röstningsproceduren.
Vaknade lagom för att hinna se de sista fem landsrösterna.
Måste säga att rätt låt vann iår precis som förra året.
// Sargit

Inga kommentarer: