söndag 2 maj 2010

Kukkuu / Tittut

Idag mitt i kvällsgröten började William att gnugga sig i ögonen, ett tydligt trötthetstecken.
Men sen överraskade han mig med att börja leka tittut med sina händer.
Det har inte hänt förut och jag har bara lekt det med hjälp av klädesplagg eller filt m.m med barnen, inte med händerna.
Han höll på länge och roade sig själv, mig och Sanna.
Sen kom jag på att hämta kameran för att filma, men då var det inte lika intressant längre som i början, lite hann jag i alla fall fånga.
Tills Sanna ledsnade och ville ha sin välling som stod på bordet.

William somnade fort ikväll medan Sanna, som vanligt, var hur vaken som helst och skulle inte sova alls.
Men hon var nöjd så länge jag satt kvar i fåtöljen mellan deras sängar.
// Sargit

3 kommentarer:

theunhappyteacher sa...

Ebba vill alltid sova på kvällen och Wilma ska alltid protestera lite (men brukar somna bara hon låter sig själv slappna av) Just nu ligger hon där inne och pratar för sig själv och Ebba sover som en klubbad :)

Vikkan sa...

Sötisar!

Du frågade när vi bytte säng! Läs här:
http://ettplusettblevfyra.blogspot.com/2010/01/spjalor-ett-minne-blott.html

Alltså, vi drog på det länge tills vi bestämde oss. Vi tog alltså bara bort spjälorna på sängarna och då var ju barnen ca 2 år och knappt 3 månader. Nu ska vi dock byta ut spjälisarna helt och byta till växasäng-juniorsäng för barnen börjar bli långa.

Heidi sa...

Nu har vi tittat på "kukkuu"-filmen flera gånger! Zacharias tyckte det var jättekul att leka tittut med William. :)