fredag 5 mars 2010

Vårsol, bus med farmor och middag borta

Idag var det kanonväder, solen sken, fåglarna sjöng och vinden stod still.
Typiskt nog så skulle jag jobba just idag, inte så kul att sitta inne då vädret var som gjord för promenader ute i vårsolen.
Men min familj fick i alla fall njuta av det fina vädret då M-P, barnen och svärmor tog en promenad på förmiddagen.
Här ser ni min älskade familj poserandes framför vår lägenhet, det är den där en stor snöhög agerar som insynsskydd istället för de buskar som normalt brukar göra det.
M-P på väg upp för en backe som inte ser så brant ut...men den var brant nog och lång.
Bra träning, vem behöver gå på gymmet. Hemma igen blev det bus i soffan med pigga, utvilade och glada barn.
Länge hoppade de runt och skrattade med farmor sin.
Då jag kom hem strax efter lunch så var det dags för oss att bege oss mot Spånga till familjen Pahlén som bjudit över oss på middag idag.
Lite reklam för coka cola följer här, man fick inte ta ifrån dem flaskorna för då fick man minsann höra röstresurser.
"Jag och du flaskan min, jag och du..."
Hemma hos familjen Pahlén fanns det en massa trappor.
Så klart ville båda barnen gå i dem och de struntade helt i våra uppmaningar att gå baklänges med fötterna först, utan de ville gå ner som vi vuxna gjorde.
Fika blev det så klart då vi kom fram.
Sanna fick låna Leonoras stol.
William fick inviga sin stol som var en av de två vi skulle få av familjen.
Efter fikat blev det mycket att upptäcka för barnen.
Många leksaker finns det i ett hus med tre barn i olika åldrar.
Men Jeanette visste direkt vad som skulle gå hem då hon tog fram instrumentlådan.
Den innehåll bla dessa maracas som fångade Sannas intresse.
William glömde bort sig då Jeanette spelade på ett instrument, då stod han så här en bra stund.
I familjen Pahléns vardagsrum fanns det tre fina fåtöljer.
Två av dessa invaderade Sanna och William då de upptäckte dem.
Så stora de ser ut då de sitter i dem.
Länge trivdes de i stolarna.
Klättrade upp och ner i dem samt över till den bredvid över armstöden.
Här får Sanna och William sällskap av Leonora (6mån) också.
Medan barnen busade i fåtöljerna så spelade pappa Wiii med Maximiliam (5,5år).
Han konstaterade att han var en duktig lärare då han lärde M-P spela så bra att han vann...
William blev lite kelsjuk mitt i, så jag fick några "pussar".
Zacharias (3år) hjälpte sin mamma med middagen och sin pappa att duka bordet.
Sanna väntar ivrigt på maten, tiden gick alldeles för fort och plötsligt var klockan långt över mattiden för barnen.
Så efter god mat, korv Stroganoff med potatis, så var det dags för familjen Sundström att börja packa ihop sig.
Både Sanna och William var jättetrötta vilket märktes redan under maten.
Det dröjde inte många minuter innan båda barnen somnade i bilen på hemvägen.
Väl hemma var det bara att bära in dem i sina sängar där de fortsatte sova.
Sanna var den som vaknade till men somnade snabbt om efter att ha fått lite flaska.
Tusen tack till familjen Pahlén för en trevlig eftermiddag, middag, stolarna och legot!
// Sargit

1 kommentar:

Katja sa...

Halloj! Jag är ju ledig på fredagar, som alltid så är man en tidsoptimist ibland. Rebecka börjar skolan 8.20 o inser sen att kl 8 att hon inte kommer o komma i tid. Eftersom Julia är hemma då jag är ledig. Så hon fick åka vagnen till o från skolan. Gissa vad jag har idag?? Träningsvärk i armarna!! Hon fick åka vagnen när vi skulle hämta Rebecka oxå plus att de blev en promenad på ca timma oxå.. Julia blev väldigt lat eftersom hon fick åka vagnen.. Men fatta ändå att man får träningsvärk.. Tror de är ett tecken på att man måste börja träna =/