lördag 20 mars 2010

Lördagsbus

Idag jobbade Sargit hela dan så jag hade en hel dag utan några planer alls och inga tider att passa.
Efter frukosten började barnen så smått ledsna på att vara instängda i lägenheten, så vi bestämde oss för att gå ut i friska luften.
Både Sanna och William slocknade tämligen omedelbart.
Målet med promenaden fick bli familjen Bergman.
Lagom till barnens lunch var vi framme.
Som vanligt glömde jag kameran hemma, så istället fick det bli mobilkameran som användes.

Efter lunchen blev det lek för hela slanten. Även Kai och Helena har en låda i köket som barnen kan dra ut och tömma på "leksaker"
Mycket spännande tyckte både Sanna och William.
Vi riggade även upp ett litet lekbord åt barnen.
Notera att den lilla fåtöljen har använts av moster Tina när hon var i barnens ålder.
Den bär sina år väl.
Sanna blev mycket förtjust i den och vart väldigt upprörd när vi tillslut lyfte upp henne.
Som avslutning innan det var dags att äta mellanmål och röra sig hemåt, blev det lek i Helenas säng.
På hemvägen bestämde jag mig för att ta en längre väg hem och gå via fälten som ligger mellan oss och nya Steningehöjden.
Det blev verkligen en lång promenad då jag upptäckte att den sista sträckan var en milt sagt eftersatt liten promenadväg.
Den har nog aldrig ens sett plogbil så jag kunde se fram emot att ploga mig igenom 10-20cm djup tösnö i sisådär en kilometer.
Insåg ganska fort att jag knappast kommer orka hela vägen så jag fick vända om och gå hela sträckan tillbaka.
Jaja, motion fick man ju och barnen fick sova en stund extra.

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Himla otur du hade ...å andra sidan tycker jag att du var duktig ändå=)