torsdag 18 mars 2010

Händiga grabbar

Idag var jag och barnen nere hos Thomas och Lina.
Jag hade nämligen lovat att hjälpa till med att montera ihop hyllor i deras förråd.
Då det kan vara svårt att fokusera på arbetet (eller nånting annat alls) när man har 3 ettåringar i huset så fick Lina se efter trion medan jag och Thomas härjade i förrådet.
Allt gick faktiskt ganska snabbt och effektivt.
Utan att tillfoga alldeles för mycket skada på oss själva eller förrådet fick vi hyllorna på plats, och när vi kom in igen var inte Lina helt uppe på väggarna och klättrade.
Resten av dagen blev det som vanligt bus och lek.
Här håller Emma och William på att studera pallklättringsteknik

Efter en längre promenad så var det dags för mellanmål och hemfärd.
Väl hemma på parkeringen fick jag en inte så angenäm överraskning.
Sanna hade nämligen kaskadkräkts över större delen av baksätet.
Det enda jag hittade att torka med var våtservetter så det gick åt en ganska stor mängd.
Tur nog verkar det som hon bara blev lite åksjuk så nu under kvällen har hon mest varit lite trött och medtagen.
Avslutar med ett par bilder från kvällsmatningen.

//M-P

Inga kommentarer: