måndag 22 mars 2010

Mellanmål i det fria.

Efter lunchen idag så tog jag den sedvanliga "få barnen att sova"-promenaden.
Idag fick målet bli familjen Beutlers nya hus.

När de nu flyttat bor vi i princip så lång ifrån varandra som man kan utan att flytta ifrån Märsta.
Så det blev en ganska lagom entimmes-promenad.
Väl framme så var det snart dags för mellanmål, vilket Thomas tyckte att vi kunde ta utomhus för ovanlighetens skull.
Det visade sig att han vart riktigt duktig på morgonen och skottat upp gångbanan till en lekplats alldeles i närheten och även röjt ett område så att vi skulle få plats med barnvagnarna.
Ett mycket trevligt initiativ måste jag säga.

Till mellanmål blev det yoghurt till minstingarna och nyponsoppa till Elin.
Jag och Thomas nöjde oss med kaffe.
Med sig hade Thomas även en burk med pepparkakor som vi alla förnöjt mumsade på.
Sedan hjälptes vi åt att frilägga "cykelkarusellen" till Elins stora glädje. Allt som allt var det mycket trevligt att bara sitta där och njuta av tillvaron.

//M-P

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Va härligt ni verkar ha haft det. Duktiga killar!!

LIna sa...

När det blir grönt och varmt och soligt kommer jag att vara grymt avis. Nu är jag bara lite avis. :)