fredag 12 mars 2010

På bättringsvägen.. hoppas jag

Ytterligare en tuff natt.
Sanna vaknade vid ett och hostade så att hon tillslut kräktes.
När hon väl lugnat ner sig och somnat om runt fyra, så var det dags för William att vakna.
Han var så täppt och hostade våldsamt, så jag fick flytta ut honom till soffan och försöka få honom att somna om.
Efter mycket om och men fick vi alla ett par timmars sömn till.
Så början av dagen var ingen dans på rosor.
När Sargit åkt till jobbet fick jag handskas med två väldigt trötta och mycket griniga barn.
Men innan lunch så tog vi alla en tupplur vilket vände allt till det bättre.
När barnen fått äta lite lunch verkade de pigga och krya förutom att de var väldigt snoriga.
Sen följde det en massa lek och bus, och även lite tafatta försök att städa barnens rum.
Detta tolkade både Sanna och William som en utmaning att dra fram så mycket leksaker de kan på kortast möjliga tid.
När så Sargit kom hem tog hon med sig barnen på en promenad och jag började förbereda kvällens mat.
Vi hade bestämt oss för att ha lite "mini-fredagsmys" med Tacos.
Mycket gott blev det iallafall.
Då barnen verkar vara på bättringsväg så håller jag verkligen tummarna att vi får sova iallafall merparten av natten.
Här är lite bilder från dagen.
Som tidigare berättat har vi slängt upp en grind till barnens rum.
Tyvärr tycker barnen (mestadels William) att det är jättekul att leka med den.
Så då och då lyckas de att låsa in varandra i barnrummet.
Men det förhindrar inte lek genom gallret så att säga.
Måhända att jag tycker rätt illa om vinter men det är vackert måste man ju medge.
Ett par bilder från Sargits promenad.
Sanna somnade innan de ens lämnat parkeringen, medans William var vaken genom hela promenaden.

//M-P

Inga kommentarer: