söndag 14 mars 2010

Byxtjuven Sanna

Idag vaknade jag som ett vrak fyllt med självömkan.
Dödligt sjuk i den förkylning som mina kära barn så gladeligt delat med sig av.
Och fick jag nåt medlidande av min hustru?
Nej hon smet iväg till jobbet istället.
Nåväl, frukosten vara något koma-artad då varken jag eller barnen var särskilt vakna.
Men när barnen fått sova strax innan lunch och jag passat på att slumra lite på soffan började saker ljusna lite.
Barnen var som förbytta och busade runt i hela lägenheten.
Fick mig ett gott skratt då Sanna drog av William byxorna och smet iväg med dem så fort hon bara kunde.
William vart mycket arg och ledsen över denna fräckhet, medan Sanna satt och småfnittrade gömd bakom vardagsrumsbordet.
Här ser ni hur småtrollen hittat en ny låda att rota i.
William har precis slängt ner nappen i lådan men då blev Sanna arg och tyckte att han var respektlös mot nappen och försökte stoppa tillbaka den i munnen på honom.
När William sen slängde ner den igen fräste hon till men ryckte sen på axlarna och tog nappen själv.
När Sargit sen kom hem tog hon ut barnen på en promenad till affären och jag passade på att sova en stund.
Efter middagen var det dags för kvällsbad, som ni ser så behövdes det verkligen.
Kan ni gissa vad Sanna ätit?

//M-P

2 kommentarer:

mummu sa...

fantastika barnbarn jag har.du kan faktisk ringa och be hjälp att jag går ut med barnet så kan du liten vila.

farmor Anci sa...

Tänk att deras bacillusker kan vara så starka, är fortfarande hemma i dag den 16:de. Jag älskar dem ändå!!! De är ljuvliga.