tisdag 14 juli 2009

Vardagen fortsätter samt renovering del 5

Ok, jag backar bandet lite till igår innan jag berättar om dagens äventyr.
Igår fortsatte vardagen med att M-P började jobba igen och jag skulle vara ensam hemma med barnen.
Kändes lite så där, men någon måste ju dra in pengar till hushållet då man inte blir rik direkt av att vara föräldraledig...
Dagen gick oväntat bra, till att börja med iaf...
Förutom matningar kl 6 och 9 så sov jag och barnen hela förmiddagen!
Trötta var vi nog allihopa, annars brukar vi kliva upp efter 9 matningen men igår kändes det bara att; näe, vi går o lägger oss igen.
På eftermiddagen lekte vi på golvet och som vanligt så ville William ha all min uppmärksamhet och blev jätte sur då jag vände mig till Sanna eller om jag gick på toa eller någon annanstans i lägenheten utan honom.
På kvällen då barnen till slut somnade, fortsatte renoveringen av rummet.
William har sovit lite oroligt den sista tiden, så även igår natt, så jag fick springa in i rummet med jämna mellanrum och stoppa napp i munnen och trösta.
Jag målade ena dörren, hann med två lager och det blev faktiskt riktigt bra, medan M-P fortsatte med golvlisterna.
Han hann såga till alla hörn och förborra alla hål inför fast skruvningen men då han borrade sista hålet så blev lägenheten helt svart!
Han hade lyckats pricka en el-sladd!
Tur att han klarade sig utan en kyss, men både han och jag svettades en aning kan jag säga.
Vad var det för sladd och hur gör vi nu var några av tankarna som gick runt i huvudet.
Men efter att ha rivit ut en del av väggen för att komma åt sladden så löstes situationen med lite el-tejp, det var inget som hade gått av utan den hade bara blivit lite nuddad på. Höljet runt om däremot är inte som det ska längre...
Med de höga golvlisterna vi har köpt så doldes hålet helt.
Vi valde att inte laga hålet ifall vi behöver komma åt sladden senare.
Men tur att det inte var någon sladd med el för hela huset eller att den inte skulle gått att fixa till så pass lätt, även om det var klurigt och svårt att komma åt...

Inga kommentarer: