onsdag 22 juli 2009

Lek dags!

Idag så åkte vi till våra nya vänner Heidi och Zakarias.
Vi började med att mysa på en filt i skuggan då det var så soligt ute.
Så här glad såg Sanna ut då jag precis bytt kläder på henne,
och så klart kräktes hon ner dem nästan på en gång,
tur att det torkar fort i värmen.
William fortsätter facineras av fötter,
men denna gång var det nog mer
"Åhh, en fot...
...den måste vi smaka på!"
Pappa kom också förbi då han slutat jobba.
"Vart kom du ifrån?" undrade Sanna då hon inte sett pappa dyka upp
då hon varit så upptagen med mitt halssmycke.
Men pappas solglasögon är också roliga att leka med.
På deras gård har de en sån där babygunga som jag letat efter.
Så idag blev det då premiär för barnen att få prova att gunga.
William verkade gilla det efter första förvåningen,
men han var så trött så då var det plötsligt inte roligt längre.
Sanna var mest fundersam,
men då hon kände efter så stortrivdes hon.
Blir nog fler utflykter till gungställningar i framtiden.
Sen var det dags att förflytta sig in för att fika.
Här ser ni de fina parasollerna jag och barnen var och köpte igår i Barkaby (ja, det blev en tripp till ikea också,
men bara en kortis...)
Det är roligt att leka med andras leksaker som ju är nya för en själv.
William blev jätte förstjust i denna prasselbok som han inte verkade få nog av, vi får väl införskaffa en sådan till honom.
Se så fint de leker,
även om de mest lekte för sig själva men söta är de iallafall.
De kommer säkert ha mycket nöje av varandra då de blir äldre.
Sanna var övertrött,
men jag lyckades till slut få henne att sova i min famn.
Trots att William också var hur trött som helst så vägrade han sova trots pappas tappra försök.
Han var rätt nöjd i pappas famn då han inte behövde ligga ner.

Kan säga att efter middagen så la jag dem i sängen.
William somnade innan huvudet nudda kudden och Sanna var inte långt efter.
De sov i nästa två timmar! Trötta små sötnosar.
Jag hann med mycket under den tid de sov...

Inga kommentarer: