lördag 25 juli 2009

84års firande

Min mormor, barnens gammelmormor, fyllde 84år.
Så vi åkte såklart för att fira henne.
Det var första gången barnen skulle få träffa sin gammelmormor,
då det är ju en bit att åka till Enköping och min mormor är inte så rörlig av sig längre.
Så här fina och glada var barnen då vi kom fram. Gammelmormor Kerttu håller i en livlig Sanna
som verkar trivas bra i hennes famn.
Williams första möte med gammelmormor
stördes av att det var matdags
och maten var ju inte färdig på en gång.
Så får det ju inte vara talade William om för oss.
Jag och min mormor.
Min kusin, som är någon månad äldre än jag,
var också där med sina två barn för att fira mormor.
Det var kul att träffa honom igen,
vi har nog inte sets sen vi var i skolåldern tror jag.
Syssling möte.
Fyra generationer fångade på samma bild.
Var bara tvungen att visa denna bild på Sanna,
som jag tog under hemfärden.

4 kommentarer:

Nina sa...

Ihana toi viimenen kuva Sannasta.Mummuvierailu ilmeisesti laitto noin hymyilemään:) Mukava nähdä mummustakin kuvat..ja toi kuva noista pojista..Pakko olla Ronny-Mikaelin lapsia..nimittäin isompi kun kopio serkkupojasta tuossa iässä:)

farmor Anci sa...

Som vanligt fina bilder på barna. Jag tycker dessutom att din mormor inte såg så gammal ut.

Familjen Sundström sa...

nina: joo, se oli Ronny (tai nykyään hän käyttää mikael nimeä) lapsien kanssa sielä, vanhempi pojista se kuvassa on.

Anci: håller med, hon ser ut att vara yngre än sina 84 år, men tyvärr håller inte kroppen med... :-(

mormor sa...

tosi onnistuneet kuvat.taidat olla parempi kuvaaja kun minä.mutta näinhän saan ne kuvat omalle koneelle.onnea leirille.toivoo äiti