söndag 26 juli 2009

Första natten i eget rum

Då har vi överlevt första natten med barnen i sitt egna rum.
Det gick väldigt bra faktiskt.
Men först en tillbaka blick.
Så här såg de ut första natten de sov i sin säng hemma. Så här såg det ut på lördag förmiddag.
Deras säng stod i ett av hörnen i vårt sovrum med denna fina sänghimmel vi hittat på ikea.
Nu till deras nya rum.
Här ser ni sovrumsdelen i deras rum (f.d. klädkammaren för er som varit hos oss).
Så mysigt blev det att jag funderade ett tag på att bädda ner mig på golvet mellan sängarna, men det fick jag inte för min man ;-)
Barnen såg väldigt lugna och nöjda ut då vi la dem i deras egna sängar,
i deras egna rum första gången.
Okej, andra gången för Sanna tjuvstartade häromdagen med en liten tupplur.
Tur att vi föräldrar var upptagna med att spela Settlers halva natten, annars skulle de nog ha vaknat av att jag sprang in och ut och titta till dem stup i kvarten.
Nu gick vi bara in en gång för att vi själva ville, och det var innan vi gick och la oss.
Då stod vi där och förundrades över hur stora de har blivit på denna korta tid.
För övrigt var det bara några få gånger vi fick gå in för att stoppa in en napp eller två som vanligt, då William fortfarande sover lite oroligt.
En av gångerna som vi hörde ljud där inifrån så visade det sig att Sanna var klarvaken och bara låg tyst och stilla och tittade sig omkring.
Jag fick ett stort leende då hon såg mig, men hon verkade trivas bra i sin egna säng.
Jag gick ut och efter ett tag kollade jag till henne och då verkade det som att hon "låtsades" sova, för hon såg mig, vred huvudet åt sidan och blundade, efter en kort stund tittade hon upp och log mot mig med en busig blick.
Hmmm... undra om jag inbillade mig eller om det kan börjas redan nu med att försöka "lura" mamma...

Inga kommentarer: