fredag 3 juli 2009

Barnens egna rum

Vi har denna vecka ägnat oss åt att rensa och tömma datarummet/förrådsrummet/gästrummet (eller vad man nu ska kalla det) samt städat i klädkammaren.
Nästa vecka ska vi, om allt går enligt planerna, riva väggen mellan dessa två rum och det rummet ska då bli barnens rum.
Nu håller vi på att spånar lite på vad vi ska ha för färg på väggarna och ev. mönster.
Färgerna har vi nog bestämt oss för, nästan hundra på, men resten funderar vi på fortfarande.
Ikväll har jag då suttit och rittat ett förslag på paint (har inte lekt med paint sedan skoltiden) och om du bortser från att denna skiss inte ens är i närheten av några skalor, raka linjer och så, kan du nog få ett hum om hur jag tänkt mig målningen av rummet.
Golvet har vi inte heller bestämt oss för vad det ska bli...

Vad tycker du?
Färgerna på bilden är inte riktigt de vi ska ha men liknar dem lite.
De färger vi har valt heter;
lingonshake, lemon och grape (från alcro färg ifall ni vill se dem riktiga nyanserna).
Och så har vi bara vita möbler i detta rum...
Har du något mer förlag på hur vi ska måla rummet?

2 kommentarer:

Thomas sa...

Färgerna blir säkert bra. Tänk bara på att ha ett MJUKT golv, eftersom det lär bli mycket lekande, trillande, hoppande och busande i detta rum de kommande åren. Inte direkt läge för klinkers eller parkett, med andra ord. Men det har ni säkert redan tänkt på, eller hur? :-)

Familjen Sundström sa...

jepp det har vi, skulle velat ha heltäckningsmatta egentligen men det blir så jobbigt att rengöra tycker jag. även om jag läst på att nyförtiden är det mycket enklare...